Monday, January 11, 2016

သီေပါဘုရင္၏ျမစ္ေတာ္ ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္ ။ ။



ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေတာင္ဘက္မုခ္ ကားမွတ္တုိင္သို႔ (၃)ကားဟု အလြယ္ေခၚသည့္ မထသ အမွတ္(၃)ဟိုင္းလတ္လုိင္းကား ထိုးဆိုက္လိုက္သည္ႏွင့္ ေယာဂီလံုခ်ည္ဝတ္အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ကားလက္ကိုင္တန္းကို ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ဆြဲကိုင္အားျပဳကာ ကားေပၚသုိ႔ တက္လာသည္။
ေဘးတန္းထိုင္ခံုအစြန္ဆံုးတြင္ ေနရာယူလိုက္ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ထံသို႔ လက္ေပြ႕အိတ္ထဲမွ ယာဥ္စီးခက်သင့္ေငြကို ကမ္း ေပးလိုက္သည္။ ထိုင္ခံုတြင္ထိုင္ရင္း လက္တစ္ဖက္က အေပၚမွသံတန္းကို အားကိုးတႀကီးကိုင္ထားရေသးသည္။

အမည္းေရာင္ထက္ အျဖဴေရာင္ပိုလႊမ္းေနသည့္ ဆံပင္ကို ေသေသသပ္သပ္ထံုးထားသည့္ ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးက အသက္ (၆၀)ခန္႔ရွိသည္။
ယင္းမာေျခညႇပ္ဖိနပ္အျဖဴေရာင္ကိုစီးထားသည့္ ေျခအစံုက ေယာဂီလံုခ်ည္ေအာက္တြင္ ေဖြးေဖြးလႊလႊရွိလွသည္။ သန္႔ျပန္႔သည့္ ေယာဂီလံုခ်ည္ႏွင့္ အက်ႌအျဖဴကို က်က်နနဝတ္ဆင္ထားသည္မွအပ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္၏ အျခားေသာအဆင္တန္ဆာမ်ားကို မေတြ႕ရ။ နားကပ္ပန္ဆင္ရန္ နားေပါက္ပင္မေတြ႕။ သို႔ေသာ္ သားေရႀကိဳးတပ္လက္ပတ္နာရီကုိေတာ့ လက္ေကာက္ဝတ္အေပၚနား ဆီတြင္ ခပ္က်ပ္က်ပ္ဝတ္ဆင္ထားသည္။
႐ိုးရွင္းသည့္ သြင္ျပင္ႏွင့္ ေယာဂီဝတ္စံုဝတ္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးမွာ သူလုိကိုယ္လိုသာမည အရပ္သူတစ္ေယာက္မဟုတ္သည္ ကိုမူ ကားေပၚတြင္ ပါလာသည့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် သိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
သူမသည္ကား ကမၻာတြင္ ျမန္မာေဟ့ဟု ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းကိုယ့္ၾကငွန္းျဖင့္ ေနလာခဲ့ၾကသည့္ ျမန္မာဘုရင္မ်ား၏ ေနာက္ဆံုးမင္း ဆက္ျဖစ္ေသာ သီေပါဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္းႀကီး စုဖုရားလတ္တုိ႔၏ မ်ိဳးဆက္ အႏြယ္ေတာ္မ်ားထဲမွ တစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ ပါေတာ္မူအရွင္ႏွစ္ပါး၏ ျမစ္ေတာ္ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္.. ။
အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ ဆာေဒၚမန္စမစ္က မိဖုရားေခါင္းႀကီး စုဖုရားလတ္အုတ္ဂူေတာ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ေပးထားသည့္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာင္ ဘက္မုခ္၊ ေရႊတိဂံုဘုရားလမ္းေပၚရွိ ေပ ၅၀ ေျမကြက္ေပၚတြင္ ေျမးေတာ္တစ္စု ပူးေပါင္းေဆာက္လုပ္ထားေသာ ႏွစ္ထပ္ပ်ဥ္ေထာင္ အိမ္ေအာက္ထပ္တြင္ ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္က မိခင္ျဖစ္သူႏွင့္အတူ ေနထုိင္လ်က္ရွိသည္။ အေပၚထပ္တြင္မူ ႀကီးေတာ္ျဖစ္သူ ထိပ္စုဖုရားႀကီး (စတုတၳသမီးေတာ္၏ ဒုတိယသမီးေတာ္)မိသားစုေနထိုင္သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ အရွင္ႏွစ္ပါး ပါေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ၁၂၆ ႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ အရွင္ႏွစ္ပါး၏ ေသြးအနီးစပ္ဆံုးအႏြယ္ေတာ္ဆုိ၍ စတုတၳသမီးေတာ္၏ ဒုတိယသားေတာ္ဘုရား (၈၈) ႏွစ္ႏွင့္ ဒုတိယသမီးေတာ္ထိပ္စုဖုရားႀကီး (၈၉)ႏွစ္တို႔ ေျမးေတာ္ႏွစ္ဦးသာ က်န္ေတာ့၏။
သို႔ေသာ္ အႏြယ္ေတာ္အေနျဖင့္ၾကည့္ပါက ပါေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)ေက်ာ္ကာလ ၾကာျမင့္သည့္အခါတြင္ ေျမးေတာ္မ်ားမွသည္ ျမစ္ေတာ္၊ တီေတာ္၊ တြတ္ေတာ္တုိ႔အထိပင္ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေလ၏။
အႏြယ္ေတာ္အားလံုးထဲမွ တတိယႏွင့္ စတုတၳမ်ိဳးဆက္အမ်ားစုမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ျပင္ဦးလြင္တုိ႔တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾက သည္။ အရွင္ႏွစ္ပါး၏ ပထမသမီးေတာ္ႀကီး၏ သမီးေတာ္ (တုတု)မိသားစုမ်ိဳးဆက္မ်ားမွာမူ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ရတနာဂီရိတြင္ ေနထိုင္ လ်က္ရွိ၏။
သီေပါဘုရင္၏ မ်ိဳးဆက္သံုးဆက္သာျခားေသာ ျမစ္ေတာ္ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္တြင္ မင္းစိတ္မင္းမာန္မင္းဟန္ပန္တုိ႔ တစ္ခုမွ် မေတြ႕ရ။ သူမကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ျမန္မာဝတ္စံု ေသေသသပ္သပ္ဝတ္ဆင္ထားတတ္ၿပီး ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္းႏွင့္ က်ိဳ႕က်ိဳ႕႐ို႕႐ို႕ပင္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိ သူမေနထိုင္ရာ ဘုရားလမ္းေနအိမ္ကလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္လာသည့္အတြက္ အေတာ္ပင္ အိုလွၿပီျဖစ္၏။ ေျမညီ ထပ္ဧည့္ခန္းထဲဝင္လိုက္သည့္အခါ သစ္သားဆက္တီခံုေလးငါးလံုးက ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဧည့္ခန္းအတြင္း ျပည့္ႏွက္ ေနသည့္ စာအုပ္မ်ားက ဧည့္ခန္း၏ အလွကိုေဆာင္ေနေလသည္။ ထို႔ထက္ကား နံရံေပၚမွ အရွင္ႏွစ္ပါး၏ ပန္းခ်ီကားႀကီးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတေရႊခ်ည္ထိုး ေဒါင္း႐ုပ္ကားခ်ပ္ႀကီးကမူ ေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္ ဧည့္ခန္းေလး၏ ဂုဏ္ကိုခံ့ညားထည္ဝါေအာင္ ျမႇင့္တင္ေပးလိုက္သလိုရွိေတာ့သည္။
လူေလးငါးေျခာက္ေယာက္ခန္႔သာ ဧည့္ခံႏုိင္မည့္အက်ယ္အဝန္းရွိသည့္ ထိုဧည့္ခန္းသည္ တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ ေတာ္မူခဲ့သည့္ အရွင္ႏွစ္ပါး၏ ေျမးေတာ္၊ ျမစ္ေတာ္မ်ားေနထုိင္ရာအိမ္မွ ဧည့္ခန္းျဖစ္ေလသည္။
ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္က သိပၸံဘြဲ႕ရဆည္ေျမာင္းအရာရွိတစ္ဦးအျဖစ္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ဦးေအးကို (အင္ဂ်င္နီယာ)ႏွင့္အတူ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီးမွာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္က အသက္မျပည့္မီတြင္ ပင္စင္ေပးခံခဲ့ရသည္။ သားေလးဦးထြန္းကားခဲ့ရာ အႏြယ္ ေတာ္မ်ိဳးဆက္တြတ္အထိပင္ ရွိေနၿပီျဖစ္၏။ ယခုအခါ ‘‘ေအာင္ပင္လယ္’’ဆုိသည့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဆုိင္ရာ မဂၢဇင္း တစ္ေစာင္ကို တာဝန္ယူထုတ္ေဝလ်က္ရွိကာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ စာေပမ်ားကို ေရးသားျပဳစုေဟာေျပာေနေသာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ဆုိင္ရာ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူတစ္ဦးဆိုကလည္း မမွားေပ။ ထို႔အျပင္ စိမ္းေရာင္စိုစာေပအျဖစ္ စာအုပ္ထုတ္ေဝသူတစ္ဦး ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေပေလာကထဲမွ စာေပသမားတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။
လူငယ္မ်ားႏွင့္ စကားေျပာသည့္အခါ သူ႔ကိုယ္သူ ေဒၚေလးဟု သံုးႏႈန္းတတ္သည့္ ေဒၚေဒဝီက အႏြယ္ေတာ္ဝင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ္ လည္း မိသားစုအတြင္းအေနအထိုင္အေျပာအဆုိတုိ႔အေၾကာင္း ေမးသည့္အခါ သာမန္အတုိင္းပါပဲဟု ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေျဖ တတ္သည္။
‘‘ေဒၚေလးတကၠသိုလ္မတက္ခင္အထိ အိမ္မွာ အေဖေတြ၊ အေမေတြကို ဘုရားထူးတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ဆုိရင္ တင္ပါ့လို႔ေျပာတာေပါ့ ေလ။ အဲဒါပဲရွိပါတယ္။ က်န္တာကေတာ့ သာမန္အတုိင္း ေနထိုင္ေျပာဆိုတာပါပဲ’’ဟု တစ္ဦးတည္းေသာသမီးျဖစ္သည့္ ေဒၚေဒဝီက အိမ္တြင္းစကားအသံုးအႏႈန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းျပသည္။ သူမ၏ ဖခင္ျဖစ္သူကိုမူ ‘‘ေတာ္ေတာ္’’ဟူ၍သာ သူမက ေခၚဆုိသည္။
သို႔ရာတြင္ ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္၏ ဖခင္ေတာ္ဘုရားကေလး ဦးေအာင္ေဇ၏ အစ္ကိုႀကီးျဖစ္သူ ေတာ္ဘုရား(လက္ရွိျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕တြင္ သက္ရွိထင္ရွားေနထိုင္လ်က္ရွိၿပီး စတုတၳသမီးေတာ္၏ ဒုတိယသားေတာ္)မိသားစုကမူ ထီးသံုးနန္းသံုးအတုိင္း သံုးႏႈန္းေျပာဆုိေနဆဲ ျဖစ္သည္ကို ေဒၚေဒဝီထံမွ သိရသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ အိမ္(အိမ္ေတာ္)၌ ဦးရီးေတာ္ျဖစ္သူ ေတာ္ဘုရားႏွင့္ စကားေျပာသည့္အခါ အသံုးအႏႈန္းမွားယြင္းတတ္ သျဖင့္ သတိထားေျပာဆိုရေၾကာင္းကို ဥပမာတစ္ခုႏွင့္ ေျပာျပရင္း သူ႔စကားႏွင့္သူ သေဘာက်ေနေသးသည္။
‘‘ဘႀကီးေတာ္ (ဦးရီးေတာ္ကိုေခၚပံု)က တစ္ခုခုေျပာလိုက္ရင္ တင္ပါ့ဘုရားမေျပာဘဲနဲ႔ ဟုတ္ကဲ့လုိ႔ ေျပာမိတယ္။ ျမန္ျမန္ျပန္ျပင္ေျပာရ တယ္။ တင္ပါ့ဘုရားေပါ့။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းသြားတက္ေနေသးေတာ့ အထိအေတြ႕ရွိတယ္။ အိမ္မွာ လည္း မေျပာေတာ့ အခုေျပာက်င့္မရွိေတာ့ဘူးေပါ့’’ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအသံုးအႏႈန္းျဖစ္ေသာ ‘‘ပါ’’ကိုသာ ‘‘ထမင္းစားၿပီးပါၿပီ’’ ‘‘အိပ္ပါေတာ့မယ္’’စသည္ျဖင့္ ထည့္သြင္းသံုးစြဲေျပာဆိုၿပီး ထီးသံုးနန္းသံုးစကားမ်ား ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ႐ိုင္းစိုင္းသူတစ္ဦးအျဖစ္ပင္ အႏြယ္ေတာ္မ်ားၾကား သူမမွာ အျပစ္တင္ခံခဲ့ရဖူးသည္။
ထီးသံုးနန္းသံုးအေလ့အထမ်ား လံုးဝမရွိဘဲ သာမန္အရပ္သူတစ္ေယာက္လို ခံယူရပ္တည္ေနသည့္ ျမစ္ေတာ္ေဒၚေဒဝီက တစ္ခါ တစ္ရံ တုိက္ဆိုင္မႈမ်ားႀကံဳသည့္အခါတုိင္း အႏြယ္ေတာ္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ေတာ္ဝင္မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ထိခိုက္ခံစား ရတတ္ေၾကာင္း သူမက ရင္ဖြင့္သည္။ ‘‘ပလႅင္ေတာ္ႀကီး အမ်ိဳးသားျပတုိက္ေရာက္သြားေတာ့ ဘိုးဘြားေတြထိုင္ခဲ့တဲ့ ပလႅင္ႀကီးသြား ၾကည့္တယ္။ အဲဒီမွာ ျပတိုက္ကိုလာၾကည့္ၾကတဲ့ နယ္ဘက္က မိသားစုတစ္စုနဲ႔ေတြ႕တယ္။ သူတို႔က ဟာ.. ဒီဘုရင့္အမ်ိဳးေတြ ဘယ္ ေရာက္ကုန္ၿပီလဲမသိဘူး၊ ရွိေသးလားမသိဘူးေပါ့ တစ္ေယာက္က စေျပာတယ္။ ရိွရင္ရွိဦးမွာေပါ့တဲ့။ သူတုိ႔ဟာသူတုိ႔ ျငင္းေနၾကတာ ေပါ့ေလ။ တစ္ေယာက္က ျပန္ေျပာတယ္။ ‘‘သူ႔ကြၽန္မခံၿပီ’’႐ုပ္ရွင္ျပတုန္းက ေတြ႕ဖူးလား၊ ပါသြားၾကၿပီေလ။ ကေလးေလးေတြေရာ ေလ ဘယ္ျပန္ေရာက္မလဲတဲ့’’
‘‘အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲအရမ္းဝမ္းနည္းသြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါက ခံစားစရာမဟုတ္ဘူးေလ။ လူေတြက ဒါၾကည့္ရင္ ဒါေမးၾက ေျပာၾကရမွာေပါ့။ ကိုယ့္ေခါင္းထဲမွာ ဘာမွမရွိဘူးေနာ္။ ဒါေတြအေပၚမွာ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ေသြးထဲမွာ စီးေနတဲ့ ဒီေသြးေၾကာင့္ တစ္ခါ တစ္ခါမွာ ေပၚေပၚလာတယ္ေျပာရမယ္’’ဟု ေဒၚေဒဝီက သူ႔ခံစားခ်က္ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။
ေတာ္ဝင္မိသားစုဆုိင္ရာ သမုိင္းမွတ္တမ္းအခ်ိဳ႕တြင္္ ေဒါက္တာဘေမာ္လက္ထက္တုန္းက သီေပါဘုရင္၏ ေျမးေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္၏ ဖခင္ေတာ္ဘုရားကေလး ဦးေအာင္ေဇတုိ႔ ညီအစ္ကိုႏွစ္ဦးကို ဘုရင္တင္ေျမႇာက္ရန္ ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္က
‘‘ဂ်ပန္ေခတ္က နန္းလ်ာမင္းသားညီေနာင္ႏွစ္ပါးဆိုၿပီး အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတုိင္း ဘႀကီးေတာ္ႀကီး (ေတာ္ဘုရားႀကီး)က လက္မခံဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတုိ႔ရွိေနၿပီ ေလ။ ဒါကေတာ့ သမုိင္းေနာက္ခံအေၾကာင္းေလးေပါ့’’ဟု သမုိင္းမွတ္တမ္းကို ျပန္လည္ကိုးကားရွင္းျပသည္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ေဒၚေဒဝီတုိ႔မိသားစုက ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ခဲ့ကာ သူ႔ဖခင္ေတာ္ဘုရားေလးဦးေအာင္ေဇက သူ႔မင္းမ်ိဳး အႏြယ္ ‘‘ေတာ္ဘုရားကေလး’’နာမည္ကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၿပီး ဦးသန္႔စင္ဟူေသာ နာမည္ကို ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း သူမကို သာမန္အရပ္သူအေနျဖင့္သာ ‘‘ေဒဝီသန္႔စင္’’အမည္ကို ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကုေဋခ်ီၿပီး ပိုင္ဆိုင္ခဲ့သည့္ ေတာ္ဝင္မိသားစုအႏြယ္ေတာ္ နီးနီးစပ္စပ္ျဖစ္ေနေသးေသာ သူ႔မိသားစုထံတြင္ အစဥ္တစိုက္ထိန္းသိမ္းရ သည့္ မိသားစုအသံုးအေဆာင္မ်ားရွိပါသလားေမးရာ ေဒၚေဒဝီက သေဘာက်လြန္းစြာ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္ေလသည္။
‘‘ဘာမွမရွိပါဘူးကြယ္။ ဘာပစၥည္းမွမရွိပါဘူး။ လူေတြေတာင္ ဖမ္းဆီးၿပီး ေခၚသြားၾကတာဆုိေတာ့ သမီးေတာ္ႏွစ္ပါးကလည္း ငယ္ ငယ္ေလးေတြေလ။ ဘာပစၥည္းမွ မက်န္ပါဘူး’’ဟု ဆိုေလသည္။
သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ေတာ္ဝင္မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ အထူးအခြင့္အေရးတစ္စံုတစ္ရာ ခံစားဖူးပါသလားဆုိ သည့္ အေမးကိုမူ ‘‘ေက်ာင္းတက္ေတာ့ ပညာသင္စရိတ္ကို ေတာ္ဝင္မိသားစုကဆုိေတာ့ ၁၀၀ ရတယ္။ သာမန္ေက်ာင္းသားေတြ ကေတာ့ ၇၅ က်ပ္ပဲရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေဒၚေလးအေဖက ကုန္သည္ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းထားႏိုင္တယ္။ မယူဘူး။ မတတ္ႏုိင္တဲ့လူေတြ အတြက္ ေလ်ာ့သြားမယ္။ အခြင့္ထူးခံဆုိတာကို လက္မခံတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္စရိတ္နဲ႔ မတက္ခဲ့ဘူး’’ဟု ဆုိသည္။
ထိုေက်ာင္းစရိတ္အခြင့္အေရးက သူ႔ဘဝတြင္ အႏြယ္ေတာ္တစ္ဦးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရေသာ သူမခံစားလိုက္ဖူးသည့္ တစ္ခု တည္းေသာ အခြင့္ထူးျဖစ္ခဲ့သည္။ အခြင့္ထူးရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ အႏြယ္ေတာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ျခင္းက ေဒၚေဒဝီအတြက္ ဂုဏ္ေမာက္စရာအေၾကာင္းအရာတစ္ခုလည္းမျဖစ္ခဲ့။
‘‘ေဒၚေလးကို ေတာ္ေတာ္က အရြယ္ေရာက္ကတည္းက ဘာသင္လဲဆုိေတာ့ ကိုယ္ကမင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ျဖစ္လုိ႔ ဒါနဲ႔မာနတက္ဖုိ႔မလိုဘူး တဲ့။ ဂုဏ္ေမာက္ဖို႔မလိုဘူးတဲ့။ အဲဒါဟာ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ကို သူမ်ားထက္ ငါလုပ္ေပးစရာအမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆုိတဲ့ တာဝန္ရွိလာတာ ပဲတဲ့။ တုိ႔က ဒီေသြးပါတဲ့အတြက္ တုိင္းျပည္ကိုၾကည့္ဖို႔ တာဝန္ပိုရွိတယ္တဲ့’’ဟု ဖခင္ျဖစ္သူေတာ္ဘုရားေလးဦးေအာင္ေဇ၏ ဆံုးမဩဝါဒ အတုိင္း ေနထိုင္ခဲ့ပံုကို ေျပာျပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေရးေလာကႏွင့္ ခပ္ေဝးေဝးကေနလိုသည္ဆုိသည့္ ေဒၚေဒဝီက သတၱေလာကတြင္ ေကာင္းက်ိဳးတစ္စံုတစ္ရာ လုပ္ကိုင္လိုစိတ္ျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဆုိင္ရာ အစိမ္းေရာင္တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရည္တည္ေနျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးဇာတ္သိမ္းမလွခဲ့သည့္ သူ႔ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကမူ သူ႔ရင္တြင္းတစ္ေနရာတြင္ေတာ့ ရွိေနဆဲျဖစ္ သည္။
ဦးႏု အစိုးရလက္ထက္က ပါေတာ္မူေန႔တိုင္း ေရဒီယိုမွတစ္ဆင့္ (ထိုအခ်ိန္က တယ္လီေဗးရွင္းမေပၚေသး) ေျမးေတာ္ႏွစ္ပါးထဲမွ တစ္ပါးပါးက ပါေတာ္မူေန႔အေၾကာင္း ႏွစ္စဥ္အသံလႊင့္ေျပာၾကားခဲ့ရသည္ကိုလည္း သူမက မွတ္မွတ္ရရွိေနေသးသည္။ ထိုအခ်ိန္က သမၼတအိမ္ေတာ္ရာဝင္းအတြင္း ပါေတာ္မူေန႔၌ သီေပါဘုရင္ထိုင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ သီဟာသနပလႅင္ေတာ္ကို အမ်ားျပည္သူသို႔ျပသ ၾကည့္႐ႈခြင့္ေပးရာ ျပည္သူအမ်ားလာေရာက္တန္းစီၾကည့္႐ႈၾကသည္ကိုလည္း မေမ့ေသး။
ေဒၚေဒဝီက သီေပါမင္းတရား နတ္ရြာစံၿပီး (၇၇)ႏွစ္ၾကာမွ သရဏဂုံတင္ခြင့္ရခဲ့သည့္ ႐ုပ္ကလပ္ေတာ္တည္ရွိရာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ရတနာ ဂီရိသို႔ တစ္ေခါက္ေလာက္ျဖင့္ အသက္သိပ္မႀကီးခင္မွာ သြားေရာက္လုိသည္။ ထိုဆႏၵက ေနာက္ဆံုးျမန္မာမင္းဆက္ သီေပါဘုရင္ မ်ိဳးဆက္တစ္ဦး၏ ဘုိးေတာ္အေပၚ ထားရွိသည့္ေသြးသားသံေယာဇဥ္ဆႏၵတစ္ခု ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ယခုအခါ ေဒၚေဒဝီ၏ သား၊ ေျမးမ်ားမွာလည္း မင္းေသြးေဆြစဥ္ခုနစ္ဆက္တြင္ ပါဝင္ေတာ္စပ္ေနေသးေသာ္လည္း သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူ သာမန္ဘဝမ်ားထဲမွာ ျဖတ္သန္းသြားရင္း မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္ ေက်ာ္လြန္သြားေနသည္။
ပါေတာ္မူေန႔အခမ္းအနားကို မိသားစုအခမ္းအနားအျဖစ္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး ထိုမိသားစုအခမ္းအနားက သည္ပင္ သီေပါမိသားစု၏ တစ္ခုတည္းေသာ အခမ္းအနားတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနသည္။ ယခုအခါ ေဒၚေဒဝီ၏ သားေလးဦးျဖစ္ေသာ တီေတာ္ ေလးဦးက ယင္းမိသားစုအခမ္းအနားကို လက္လႊဲေျပာင္းကာ ဦးေဆာင္လ်က္ရွိသည္။
သို႔ေသာ္လည္း တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးဘုရင့္ေသြးသားရင္းခ်ာမ်ားမွာ ေသြးေဝးကာ သာမန္ျပည္သူေတြ အေတြးပံုရိပ္ထဲကေန တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
အရွင္ႏွစ္ပါးႏွင့္ သမီးေတာ္ေလးပါး၏ မွတ္တမ္း
သီေပါမင္းတရား
အိႏၵိယႏုိင္ငံ ရတနာဂီရိစံအိမ္ေတာ္၌ ၁၉၁၆ ခုႏွစ္က သက္ေတာ္ (၅၂)ႏွစ္အရြယ္တြင္ နတ္ရြာစံခဲ့။ အုတ္ဂူနန္းျပာသာဒ္ေတာ္ကို အိႏၵိယႏုိင္ငံ ရတနာဂီရိရွိ ဘံုေဘ-ရတနာဂီရိကားလမ္းေဘး ေျမ႐ိုင္းကြင္းထဲတြင္ ထားရွိ။
မိဖုရားေခါင္ႀကီး စုဖုရားလတ္
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကိုယ့္မင္းကိုယ္ခ်င္းလမ္းရွိ စံအိမ္ေတာ္တြင္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္က သက္ေတာ္ (၆၆)ႏွစ္၌ နတ္ရြာစံခဲ့။ အုတ္နန္းျပာသာဒ္ေတာ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊတိဂံုဘုရားလမ္း (ေရႊတိဂံုဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္အနီး)တြင္ ထားရွိ။
ပထမသမီးေတာ္ အရွင္ထိပ္စုျမတ္ဖုရားႀကီး
ရတနာဂီရိစံအိမ္ေတာ္ တံခါးမွဴး အိႏၵိယႏုိင္ငံသား ဂိုပယ္ဘေရာင္စာဝပ္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ကာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ရတနာဂီရိ တြင္ပင္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ကံေတာ္ကုန္။ သမီးတစ္ဦးထြန္းကားခဲ့တာကို သမီးေတာ္(တုတု)က အိႏၵိယသူအျဖစ္သာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၌ သား၊ ေျမး၊ ျမစ္မ်ား မ်ိဳးဆက္ပြားရင္း ထိုေဒသတြင္ပင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိ။ ပထမသမီးေတာ္၏ အုတ္ဂူေတာ္ကို သီေပါမင္းတရား အုတ္ဂူေတာ္ႏွင့္ ေဘးခ်င္းကပ္လ်က္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ရတနာဂီရီတြင္ ထားရွိေသာ္လည္း အ႐ိုးအိုးထည့္သြင္းထားျခင္းမရွိဘဲ ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေန။
ဒုတိယသမီးေတာ္ အရွင္ထိပ္စုျမတ္ဖုရားလတ္
လတ္သခင္(တုိင္တားမင္းႀကီးမ်ိဳးႏြယ္)ႏွင့္ စုလ်ားရစ္ပတ္ခဲ့။ ကံေတာ္ကုန္သည္အထိ အိႏၵိယႏုိင္ငံကာလကတၱားတြင္ ေနထိုင္။ သားသမီးမထြန္းကားခဲ့ဘဲ ကာလကတၱားၿမိဳ႕တြင္ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္က နတ္ရြာစံ။ အ႐ိုးအိုးကို ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ သယ္ေဆာင္ကာ စုဖုရားလတ္အုတ္နန္းျပာသာဒ္ေတာ္ေျခရင္းတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံထား။
တတိယသမီးေတာ္ အရွင္ထိပ္စုျမတ္ဖုရား
သခင္ထိပ္တင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး (အိမ္ေရွ႕စံကေနာင္မင္းသားႀကီး၏ ေျမးေတာ္)ႏွင့္ လက္ဆက္ခဲ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပင္ဦးလြင္ ၿမိဳ႕ရွိ စံအိမ္ေတာ္တြင္ ေနထိုင္ရင္း ကံေတာ္ကုန္။ သားသမီးတစ္ဦးထြနး္ကား။ အ႐ုိးအိုးကို စုဖုရားလတ္အုတ္နန္းျပာသာဒ္ေတာ္ေျခ ရင္းတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံထား။
စတုတၳသမီးေတာ္ အရွင္ထိပ္စုျမတ္ဖုရားကေလး
သီေပါမင္းတရား အစိုးရတြင္ တရားသူႀကီးျဖစ္ခဲ့သူ၏ မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္ေသာ ကိုကိုႏုိင္( နာမည္ေရွ႕တြင္ ဦးမသံုး)ႏွင့္ လက္ဆက္ခဲ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္လၿမိဳင္စံအိမ္ေတာ္တြင္ ေနထိုင္ရင္း ကံေကာ္ကုန္။ သားသမီးေျခာက္ဦးထြန္းကားခဲ့။ ဂူနန္းျပာသာဒ္ေတာ္ကို ေမာ္လၿမိဳင္ က်ိဳက္သံလံဘုရားအနီးတြင္ ထားရွိ။
ကိုးကား-ရတနာပံုမွ ရတနာဂီရိသို႔
Byၿငိမ္းၿငိမ္းႏိုင္On Fri, 2015-12-04 16:14
Issue No.No.937 Friday, December 4, 2015
ဓာတ္ပံု-ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
အရွင္ႏွစ္ပါး ပန္းခ်ီကားႏွင့္အတူ ယွဥ္တြဲေတြ႕ရသည့္
သီေပါဘုရင္၏ျမစ္ေတာ္ ေဒၚေဒဝီသန္႔စင္ ။ ။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...